הסוף לממולאים מעייפים!

10 דרכים לחיזוק המערכת החיסונית (להתמודדות עם הקורונה ולא רק)

קורונה או לא, הגוף שלנו נמצא במצב לחימה תמידית כנגד נגיפים מגוונים בעלי שם מפחיד או אפילו אנונימיים לחלוטין.
הגוף נאלץ גם להיאבק בגורמים שאנו מכניסים לתוכו בעצמנו ולתחזק את עצמו בתנאים שאנו יוצרים – ולעתים קרובות הם רחוקים מלהיות מיטביים.
רבות דובר בשנה האחרונה על החשיבות של מערכת חיסונית חזקה. אך המציאות היא שאי אפשר לחזק את המערכת החיסונית באמצעות תרופת קסמים כלשהי. מדובר בתחזוקה שוטפת שאפשר להתחיל לעשות באופן מאוד פעיל, ואז לשמר את התוצאות לזמן רב.
לפניכם עשרה טיפים יעילים ליצירת מערכת חיסונית חזקה שתסייע להתמודד עם כל נגיף שלא יבוא. שימו לב! עצות אלה לא מהוות תחליף לייעוץ רפואי, אלא בגדר ידע כללי בלבד. במידה והנכם מתמודדים עם קושי בריאותי כלשהו – יש לפנות לעזרה מקצועית ממוקדת.

להפסיק לעשן

הכנסת חומרים כימיים לגוף משפיעה לרעה על הרכב הדם שלנו, ולפיכך מחלישה את המערכת החיסונית. הפחתת הסיגריות או וויתר על ההרגל המגונה ייתן כוח לגוף שלכם להתמודד עם אויבים מבחוץ שלא הבאתם על עצמכם.
פעילות גופנית קבועה
ספורט בריא להרבה דברים – בין השאר גם לשמירה על מערכת חיסונית חזקה, הודות לשיפור זרימת הדם, סילוק רעלנים ועוד.

שנת לילה טובה

ללא מספיק זמן להתאוששות יומיומית, הגוף לא ימצא את הכוחות הדרושים לו על מנת להתמודד עם האתגרים המצפים לו במהלך היום. מומלץ לישון פחות 7 שעות ולהקפיד להירדם הרבה לפני חצות, משום שהשעות 10-12 בלילה הן המיטביות להתאוששות הגוף, וכדאי ל"תפוס" כמה שיותר מהן, עד כמה שניתן.

הפחתת מתחים

טיפ יעיל לכל הדעות ובכל מצב, אך ידוע שקל לומר – קשה לעשות, החיים רוויים במתחים. מה שניתן לעשות, הוא לנקוט בפרקטיקות המסייעות לנו להתמודד עם מצבי מתח ביעילות, כגון תרגולי נשימות, מדיטציה והעברת זמן בטבע.

הפחתת לחצים = מערכת חיסונית חזקה יותר

צריכת אלכוהול מתונה

סיגריה או כוס יין לא מהווים דרך יעילה להתמודד עם מתחים. ניתן לצרוך אלכוהול באירועי שמחה, אך מומלץ שלא להפריז דרך קבע, משום שפירוק האלכוהול מהווה עבודה מורכבת לכל המערכות, מה שלא תורם לחיזוק המערכת החיסונית כלל.

תזונה מאוזנת

תזונה המורכבת מפחמימות מורכבות והרבה פירות וירקות מעניקה לגוף את כל "חומרי הבנייה" החשובים על מנת לשמור על רמת הגנה חיסונית גבוהה דרך קבע.

שמירה על משקל מאוזן

למשקל עודף יש השלכות רבות על הבריאות, והמערכת החיסונית סובלת מזה גם כן. הליכי חילוף חומרים מואטים משפיעים על יכולת הגוף להגן על עצמו, להתמודד עם הליכי דלקתיות ועוד. לכן, כחלק מההבראה הכללית, כדאי להקפיד על המשקל.

מניעת זיהומים מודעת – שטיפת ידיים והימנעות ממזונות לא מבושלים היטב

כדי לא ליצור מצבי לחץ על המערכת החיסונית שלא לצורך, כדאי מאוד לשטוף ידיים היטב לעתים קרובות (ולא רק בתקופת קורונה) ולדאוג לבשל את המזונות שלכם היטב, כולל ביצים, בשר וכו’. עיבוד טרמי תקין מסלק רעלנים רבים מהמזונות, ומונע סיכונים מיותרים.

מאכלים המשפרים את המערכת החיסונית – שום, פרות הדר, ג’ינג’ר

וכמובן, “תרופות סבתא" – תה עם לימון, משקה ג’ינג’ר, צריכת שום למכביר – המזונות הידועים כמחזקי מערכת חיסונית הם בריאים לכשעצמם ומתפקדים לעתים כנוגדי דלקת טבעיים שיעזרו אפילו להתמודד עם מחלות חורף קלות בשלבים הראשונים, מבלי לפנות לתרופות אפילו.

בצעו בדיקת דם – ואם קיימים חסכים השלימו אותם באמצעות תוספי תזונה

מערכת חיסונית חלשה עשויה להיות תוצאה של חוסר בברזל או רכיבים תזונתיים חשובים נוספים. כדי לדעת בוודאות מה מצבכם, כדאי לבצע בדיקות דם תקופתיות ובמידה ויש חסך כלשהו – להשלים אותו, כך גם תדעו שאתם עושים את המקסימום עבור בריאותכם, וגם תהיו תמיד עם יד על הדופק.

תהיו בריאים ותשמרו על עצמכם – תמיד!